Nem minden gyerekből lesz táncművész, a legtöbb testnevelő nem rendelkezik táncos múlttal, és a legtöbb iskola nem tud külön táncpedagógust fogadni a mindennapos testnevelés heti 1-2 órájához. Viszont a tánc jótékony hatását a közoktatásban is felismerték, mely hozzájárulhat az élethosszig tartó aktív és egészséges életmód fenntartásának igényéhez. A művészettel oktatás fontos kiegészítő eszköze lehet egy testnevelőnek, ezért olyan módszertanok után kutatunk, mellyel a ritmus, a zene, alap tánclépések a testnevelési célokkal összhangban több oldalról fejlesztik a tanulókat (kognitív, affektív, motoros képességek), és elérhetővé válik azok számára is, akik nem vesznek részt magasabb szintű táncos képzésben. A LippoZoo módszerének oktatására sportszakos hallgatókat (N=87 fő) készítettünk fel, célunk volt kideríteni, hogy milyen könnyen sajátítják el az állatasszociációkra épülő mozgásokat és a köré felépített módszertant, hogyan tudnák elképzelni leendő testnevelőként a gyakorlatba beépíteni ezt a tudást, alkalmazhatónak tartják-e egyes sportmozgások előkészítéseként is. Módszerünk a megfigyelés és egy önkéntes attitűd kérdőív felvétele volt. 71,2% szerint gyorsan és könnyen elsajátítható a módszer, testnevelés órán 80,4% alkalmazná, és felhasználhatónak tartják atlétika és torna mozgásformák előkészítéséhez is. Véleményük szerint a LippoZoo-val változatosan és játékosan fejleszthetőek a gyerekek, miközben táncos élményekhez jutnak.
A Láng Éva (2022): Táncos testnevelés a LippoZoo eszköztárral- lehetőségek és módszerek a mindennapos testnevelés tanítása során című tanulmányom megjelent az MTE kiadványában:
https://drive.google.com/file/d/1XWYZf1KYTcC7VA7YQAP0awEwBxenWy4N/view?pli=1
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése