Absztrakt
Táncot oktatni ugyancsak felemelő érzés. Elűzi a stresszt, kiszakít a mindennapok egyhangúságából vagy az állandó rohanásból. Egyre több iskola fedezi fel a sport mellett a tánc igazán jótékony hatásait. Célként jelenik meg, hogy a táncokat már korábban elsajátító pedagógusjelölteknek olyan módszertani segítséget nyújtani, amely a táncoktatásban az oktatás és a tanulás folyamatára, illetve célok és feladatok elérését támogató módszerekre épül. Tisztában kell azzal lenni, hogy egy egyszerű táncfoglalkozással milyen sokrétű kompetenciák fejleszthetőek, legyen szó esztétikai, erkölcsi nevelésről vagy éppen értékek közvetítéséről. Az oktatói tevékenységnél elvárt, hogy a képzők célirányosan tudják megválasztani a megfelelő eszközöket annak érdekében, hogy képesek legyenek alkalmazni a módszerek egymásutániságát az ismert közléstől a gyakoroltatáson és hibajavításon át egészen az ellenőrzésig. Tudják a célokat részcélokra bontani, ismerjék a mozgáskészség kialakításának szakaszait, és tudatosan tudják alkalmazni azokat a munkájuk során. Legyenek tekintettel a tanulók életkorára és képességeire, a tanítványaik előképzettségeire, a csoport összetételére, képesek legyenek a differenciálásra. Emellett szó esik a tánc tanításának külső és belső feltételeiről, a zenét biztosító technikai eszközökről, a tanár kompetenciáiról és attitűdjéről. Fontos, hogy nem elég felelőségteljesen megtanulni tanítani. Táncot megszerettetve oktatni igazán az képes, aki maga is szereti az átadandó zenés-táncos mozgásformákat.
A teljes cikk elérhető: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/4937/
Láng, Éva (2019): A tánctanítás módszertani keretei Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (46. köt.). Tanulmányok a sporttudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Sport. pp. 73-82. ISSN 2677-0105
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése